مخزن های آماده و پیش ساخته فایبرگلاس مخزن های آماده و پیش ساخته فایبرگلاس .

مخزن های آماده و پیش ساخته فایبرگلاس

قالب بسته ای برای ساخت مخازن فایبرگلاس

انواع روش های ساخت مخزن فایبرگلاس وجود دارد که بهترین آن ساخت با استفاده از دسگاه های قالبگیری فشرده است که در نهایت مخزن فایبرگلاس با کیفیت بالاتری ساخته می شود
در این فراین الیافی  که از قبل با رزین آغشته شده است (به طور معمول اپوکسی). و در مرحله سخت شدن قرار دارد در این حالت شبیح ماده است که نه مایع و نه جامد است.

برای جلوگیری از اینکه به طور کامل مواد سخت نشود باید مواد آماده سازی شده را مناسب با زمان و مقدار تولید آماده کنید.

سپس الیاف ها به شکل های مورد نیاز برش داده می شود و در قالب ها به صورت لایه ها اعمال می شود.

سپس یک کیسه خلاء روی مواد قرار می گیرد و پمپ خلاء همه هوا را بیرون می کشد و لایه ها را به هم فشرده می کند و مواد را تثبیت می کند.

بعد از آن قالب هوا گیری شده درون کوره قرار می گیرد که در ابتدا مواد را نرم تر (مایع ) می کند تا فیبرها مرطوب شوند.

.با افزایش دما ، رزین پلیمریزه می شود و سخت می شود.

از مزایای استفاده از این روش تولید کامپوزیت، کنترل بسیار تنگ نسبت الیاف ، خالی بودن حفره ها و محل دقیق پارچه و یکنواختی ضخامت است.

از این روش تولید ورق های کامپوزیت معمولاً برای محصولات هوافضا و قطعات سبک وزن با کارایی بالا استفاده می شود .

اطلاعات طراحی

کامپوزیت ها مانند هر ماده ای دارای مزایا و معایبی است ، با این حال ، در کاربردهایی مانند خوردگی ، تولید حجم کم ​​تا زیاد ​​، قطعات بسیار بزرگ ، قطعات نا همگون یا گرد شده و قطعات نیاز به استحکام بالا و خاص ( مانند نوک موشک ها و ماهواره ها ) ، کامپوزیت ماده ای با قابلیت های  بسیار بالا برای فرایند های علمی و عملی می باشد است.

کامپوزیت ماده ایده آل یک طراح است ، زیرا قطعات را می توان در جهت و استحکام برای مکان هایی که با قرار دادن مواد استراتژیک و جهت گیری جهت فیبر لازم است ، طراحی کرد. طراحی و انعطاف پذیری ساخت کامپوزیت ها ، فرصتهایی را برای ادغام قطعات و ترکیب بسیاری از ویژگی ها در قسمت های مختلف را فراهم می کند

 

تجزیه و تحلیل مکانیکی مواد کامپوزیت

خواص مکانیکی فلز و پلاستیک ایزوتروپیک هستند (استحکام و سختی یکسان همه جهت ها است). خصوصیات مکانیکی مواد کامپوزیتی ضد ناهمسانگرد است (استحکام و سفتی متفاوت بسته به جهت الیاف و بارگیری). تفاوت بین خصوصیات ایزوتروپیک و ناهمسانگرد تجزیه و تحلیل طراحی کامپوزیت را پیچیده می کند ، اما اکثر برنامه های FEA از قابلیت آنالیز کامپوزیت برخوردار هستند. خاصیت ناهمسانگرد مواد کامپوزیت به مهندس این امکان را می دهد تا مواد کامپوزیت را جا به جا کند تا در مناطقی و جهت هایی که در آن مورد نیاز است استفاده کند و در صورت نیاز ، مقاومت و سفتی خود را اضافه کرده و در نتیجه وزن و هزینه کاهش می یابد. مهندسان ما در گروه صنعتی ناب زیست بسیار خوشحال هستند که در زمینه تحلیل و طراحی می توانند به شما کمک می کنند ، اگر در زمینه تحلیل شیمیایی و طراحی سازه به مشکلی برخوردید فقط کافی است به وبسایت گروه صنعتی ناب زیست به نشانی www.naabzist.net مراجعه نموده و یا از طریق مشاره های 09124265750 یا 09127051674 با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید .

قالب بندی پنل کامپوزیت

از انواع قالب ها برای تعریف شکل قطعات کامپوزیت استفاده می شود ، قسمت های مختلف مخزن ، اشکال و ویژگی های قالب ها را انتخاب می کند ،  بنابراین کیفیت این قسمت به شدت تحت تأثیر کیفیت قالب قرار می گیرد ، قالب ها می توانند به صورت نر یا ماده باشند تا بشود آن ها را در کنار افزایش میزان استحکام مکانیکی ، کنار هم به مخزن تبدیل نمود قالب های نر و ماده رایج ترین نوعه قالب گیری هستند و بخشی را با سطح بیرونی صاف تولید می کنند در حالی که یک قالب نر یک سطح داخلی صاف را تولید می کند .

یا تولید بسیار کوتاه (کمتر از 10 قسمت) ، قالب های موقت را می توان از چوب ، کف ، گل رس یا گچ تهیه کرد. این قالب ها مقرون به صرفه بوده و به سرعت قابل ساخت می باشد که باعث می شود قطعات نمونه اولیه ارزان قیمت ساخته نشوند. برای تولید حجم بیشتر ، قالب ها به طور معمول با فایبرگلاس ساخته می شوند. این قالب ها 10+ سال و 1000+ چرخه امید به زندگی دارند. قالب های فایبرگلاس ارزان قیمت بوده و معمولاً فقط 6 تا 10 برابر قیمت آن هزینه می شود.

قالب یک تصویر آینه ای از قسمت است. برای ایجاد قالب ، مستر (پلاگین) لازم است. استاد می تواند یک قسمت واقعی باشد یا از چوب ، فوم ، گچ یا خاک رس ساخته شود. شکل و پایان دقیق استاد به قالب منتقل می شود. پس از اتمام کار استاد ، جلا داده می شود ، موم می شود و قالب روی استاد ساخته می شود. تکنیک ساخت قالب شبیه به ساخت قسمت فایبرگلاس است به جز اینکه از مواد ابزار (روکش ژل ، رزین و پارچه) برای تهیه قالب با دوام استفاده می شود که دارای انقباض کم و پایداری بعدی خوب است. پس از ورقه ورقه شدن قالب ، با چوب ، فایبرگلاس یا یک سازه فلزی تقویت می شود تا از حفظ شکل مناسب اطمینان حاصل شود. سپس قالب از استاد خارج شده و در مرحله تولید قرار می گیرد.

قیمت مخزن فایبرگلاس

ما در بسیاری از مراحل تولید مخزن پنلی کامپوزیت متخصص هستیم ، مهندسان ما می توانند به شما در تعیین بهترین فرآیند برای درخواست خود کمک کنند.

علاوه بر این ، ما می توانیم مونتاژ ، چمدان ، بسته بندی و حمل و نقل را انجام دهیم تا شما یک محصول کامل کلید در دست دریافت کنید.

قیمت مخزن فایبرگلاس به عواملی همچون حجم مخزن ، تعداد ورق های استفاده شده ، روش اجرا ، نوع و ضخامت مخزن ، متریال مورد استفاده در ساخت مخزن ، محل اجرا ، زیر سازی مخزن ، وزن و ........ بستگی دارد . گروه صنعتی ناب زیست به عنوان برترین تولید کننده مخزن جی آر پی در سال 94 با سابقه 15 ساله تولید انواع مخازن فایبرگلاس مانند مخزن کامپوزیتی ، مخزن جی آر پی و مخازن اس ام سی ، در کنار دانش روز دنیا مخازن با کیفیت و استاندار را با کمک کارشناسان و کادر مجرب و با تجربه خود ، اقدام به تولید مخازن جی آر پی با کیفیت و از نظر اقتصادی به صرفه ، می نماید


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۷:۳۸ توسط:milad موضوع: نظرات (0)